• Bètacoach

    ‘Dit is zo simpel, dat ik daar niet zelf op gekomen ben.’
    ‘Hier wil ik zeker mee aan de slag bij ons op school.’
    ‘Het is zo goed dat de zwakke leerlingen hiervan leren, zo gaat het niveau van de hele groep omhoog.

    Dit zijn enkele reacties van wiskundedocenten tijdens de Nationale Wiskunde Dagen 2012.

    We weten allemaal dat je van uitleggen leert, vaak ga je het pas echt goed snappen als je een ander over je werk vertelt.  Maar hoe krijg je als docent voor elkaar dat je leerlingen met elkaar gaan praten over hun wiskundesommen? En hoe ga je dat doen voor leerlingen die moeite hebben met wiskunde? Bekijk de film en zie hoe eenvoudig het is als je het slim aanpakt!

    Opbrengsten van het werken met Bètacoach

    ‘Met een Bètacoach durf ik veel meer te vragen in de les’

    ‘Ik ga nu net zolang door tot ik het snap.’

    Bètacoaches…

    … ontwikkelen een betere studiehouding

    … halen betere resultaten

    … gaan net zo lang door met een som tot ze het snappen

    … hebben meer plezier in wiskunde

    …merken dat ze wel wiskunde kunnen

    Brugklasleerlingen…

    … kunnen zich beter concentreren in de les

    … halen hogere resultaten

    … stellen meer vragen

    … merken dat ze wel goed zijn in wiskunde

    … hebben meer plezier in wiskunde

    Als docent

    … kun je gerichter leerlingen begeleiden

    … ben je beter op de hoogte van de (tussen)resultaten van leerlingen

    … heb je meer tijd om je te richten op dat wat nodig is

    … ontwikkel je meer focus in je les

    Op schoolniveau

    … wisselen docenten uit verschillende jaarlagen inhoud van de lessen met elkaar uit

    … krijgt wiskunde het imago van een vak dat iedereen kan leren